Logo DPmÚL

Mobilní peněženka SEJF

Již od 5.listopadu 2013 můžete využít nové možnosti pohodlného a rychlého nákupu jízdenek na městskou hromadnou dopravu pomocí mobilního telefonu a aplikace SEJF. SEJF si stáhnete zdarma, jeho ovládání je jednoduché a zvládne ho každý.

Služba umožňuje

  • pořídit novou mobilní jízdenku MHD :
    • Jízdenka základní – 60 minut: 20 Kč
    • Jízdenka 1 denní plnocenná: 80 Kč
    • Jízdenka 1 denní zlevněná: 40 Kč
  • pořídit novou mobilní jízdenku MHD naposledy použitého typu
  • pořídit časový kupón
  • zobrazit platné jízdenky
  • zobrazit přehlednou historii plateb

 


Registrace

SEJF je mobilní aplikace pro chytré telefony, která umožňuje nakupování, placení a převody peněz prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu. Sejf si můžete stáhnout z AppStore (systém iOS) nebo Google Play (systém Android).

Stáhněte si aplikaci zdarma do vašeho chytrého telefonu a aktivujte si svůj SEJF několika snadnými kroky.

 

1
2

Zadání telefonního čísla

Po stažení SEJFu zadáte své telefonní číslo, na které bude zaslán osmimístný ověřovací kód, a potvrdíte souhlas s Podmínkami.

3

Vložení kódu z SMS

Následně vložíte ověřovací kód z SMS, která Vám byla doručena.

4

Volba PINu

V tomto kroku si zvolíte svůj čtyřciferný identifikační kód – PIN, kterým budete potvrzovat všechny platby a jiné transakce.

5
Zadání emailové adresy
Jako poslední zadejte svou emailovou adresu, na kterou Vám bude zaslán PUK. Ten Vám poslouží jako heslo pro komunikaci s operátorem například, když zapomenete PIN, nebo budete chtít zablokovat či odblokovat svůj SEJF.

 

Návod k užívání

 

1

Jak vložit peníze do SEJFu?

Do SEJFu můžete vložit peníze několika způsoby. Buď z vaší platební karty, převodem z bankovního účtu nebo hotovostním vkladem na pobočkách vybraných bank. To znamená, že i když nebudete mít u sebe potřebné mince do automatu, nebo dokonce vůbec žádnou hotovost, přesto si můžete jízdenku zakoupit. Podrobné informace o poplatcích naleznete v obchodních podmínkách a ceníku.

 

Jak koupit jízdenku?

Koupit si jízdenku nebylo nikdy tak snadné, stačí pouze několik kliknutí ve Vašem telefonu.
a) pokud již máte peníze v SEJFu

2

Spustíte aplikaci SEJF

3

Vstoupíte do sekce ,,Koupit“ a zvolíte ,,Jízdenky a kupóny MHD

Zvolíte požadovanou jízdenku

Zadáte PIN a stisknete tlačítko zaplatit

b) pokud zatím nemáte v SEJFu žádné peníze

6

Nejrychlejším způsobem převedení peněz do SEJFu je úhrada pomocí platební karty. Na horní liště hlavního menu stisknete tlačítko „+“.

7

 

Zadáte částku, kterou chcete vložit do svého SEJFu a stisknete „Převést“. SEJF vás přesměruje na zabezpečenou platební bránu, kde vložíte údaje ke své platební kartě. Převod peněz proběhne okamžitě.

Podrobné informace o poplatcích najdete v ceníku.

Poté můžete pokračovat v nákupu jízdenky.

Jízdenka

Po provedení platby vám do SEJFu přijde jízdenka s unikátním (HASH) kódem. Pokud jste již někdy kupovali SMS jízdenku, možná jste si tohoto HASH kódu všimli. HASH kód slouží především ke kontrole u revizora, ale poslouží Vám také jako identifikační údaj pro tisk daňového dokladu (viz sekce Tisk daňového dokladu).

Jde to i rychleji!

Pokud si chcete nákup jízdenky ještě více urychlit, přidáte si do oblíbených položek konkrétní typ jízdenky, který nakupujete nejčastěji a jízdenku v mobilu můžete mít jen na 3 kliknutí.

10

Chcete převést peníze ze sejfu na svůj bankovní účet?

Zpětný převod peněz ze SEJFu je možný na Váš běžný bankovní účet. Stačí kliknout na ikonu umístěnou vedle informace o vašem zůstatku v sejfu a zvolit možnost ,,Převést zůstatek“. Peníze budou poukázány na účet, který jste zadali při prvním přihlášení do klientské sekce na webu www.sejf.cz

POUČENÍ PRO UŽIVATELE:

Mobilní jízdenky zakoupené prostřednictvím SEJFu platí jako přestupní jízdenky ve spojích DÚK v Ústí nad Labem, v zóně 101, vyjma dopravce ČD. Cestující smí nastoupit do vozidla pouze s již platnou SEJF jízdenkou ve svém mobilním komunikačním zařízení. Při přepravní kontrole je cestující povinen neprodleně předložit na výzvu pověřené osoby dopravce mobilní jízdenku a reálným způsobem umožnit ověření její platnosti.

Toto je pouze orientační informace o tarifu.

Plné znění je uvedeno na www.dpmul.cz

Službu provozuje: GLOBDATA a.s., Na příkopě 393/11, Staré Město, 110 00 Praha 1. Tel.: +420 267 090 338

Jak uživatel bezpečně pozná, že je aplikace v mobilním telefonu pravá?

Je třeba se ujistit, že se aplikace stahuje a instaluje z ověřeného umístění, tj. obchodů AppStore (systém iOS) nebo Google Play (systém Android). Telefonní číslo bude ověřeno při registraci služby pomocí ověřovacího kódu zaslaného formou SMS.

SEJF používá patentovanou technologii a jeho provozování je podmíněno registrací u ČNB. Splňuje nejpřísnější kritéria pro finanční převody prostřednictvím mobilního telefonu. Údaje, které při používání systému SEJF zadáváte na internet, nemohou být efektivně zneužity k podvodným operacím. Všechny vstupní kódy jsou generovány pomocí bezpečnostního algoritmu a mají omezenou časovou platnost. Veškerá datová komunikace je kryptovaná stejně bezpečně jako například internetové bankovnictví.

Veškerá data jsou bezpečně uložena na serverech společnosti, nedochází k ukládání citlivých dat do paměti telefonu (eliminace zneužití při ztrátě mobilního telefonu).

Další bezpečnostní prvky:

PIN – osobní heslo klienta sloužící k ověřování jednotlivých platebních transakcí. Slouží k nahlížení do historie pohybů v mém SEJFu nebo k vytvoření vstupního kódu do chráněné klientské sekce na www.sejf.cz. PIN je proto velmi důležitý údaj, který je třeba si zapamatovat nebo uložit na bezpečné místo.
PUK - slouží pro odblokování zapomenutého kódu PIN, ke změně čísla bankovního účtu pro zpětný převod peněz ze SEJFu a pro další komunikaci s operátorem zákaznické podpory na .

 

NÁPOVĚDA:

Nevíte si rady?

Využijte nápovědy v aplikaci SEJF na dolní liště hlavního menu. Podrobná nápověda je rovněž k dispozici na stránkách www.sejf.cz

Pro případ problémů kontaktujte zákaznický servis na emailové adrese nebo na lince +420 267 090 338.


Zapomenutý PIN

Pro obnovení PINu se obrátíte na zákaznickou podporu na . Pro komunikaci s operátorem použijte PUK, který vám byl zaslán emailem při registraci sejfu. Po odblokování sejfu si zvolíte PIN nový.


Aktualizace mobilní aplikace

V případě, že provozovatel vydá novou verzi mobilní aplikace, bude na ni uživatel vždy upozorněn. K samotné instalaci pak dojde v závislosti na nastavení mobilního telefonu (automaticky nebo po potvrzení uživatelem).


Ztráta mobilního telefonu

V případě ztráty Vašeho zařízení se nemusíte se obávat, že o své peníze přijdete. Bez PINu se k penězům ani k osobním údajům, které máte v SEJFu uložené, nikdo nedostane. V případě, že o svůj telefon opravdu přijdete, jednoduše kontaktujte zákaznickou linku +420 776 545 554. Ve svém novém telefonu si pak znovu nainstalujete sejf a získáte opět přístup k penězům, které jste si do sejfu vložili.


Výměna mobilního telefonu

V případě výměny mobilního telefonu znovu zopakujte instalaci a aktivaci SEJFu, po přihlášení opět můžete svůj SEJF používat.


Změna operátora

Jestliže Vaše telefonní číslo změní operátora, není potřeba pro funkčnost SEJFu provádět žádné změny či úpravy kromě aktivace datových služeb u Vašeho nového operátora.


Reklamace služeb SEJF

se provádí v klientské sekci na webu sejf.cz. Bezpečnostní kód pro přihlášení do klientské sekce získáte kliknutím na nabídku v poli "Zůstatek" na horní liště hlavního menu aplikace SEJF ve Vašem mobilním zařízení.