Logo DPmÚL

Tisková zpráva

22. 01. 2021
Dopravní podniky podporují osvětovou kampaň Suchej únor

V únoru proběhne již devátý ročník tradiční kampaně, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo až 9 % dospělé populace. Rok 2021 přináší zásadní kvalitativní změnu - knihu Suchej únor, která na 416 pečlivě vydestilovaných stranách představuje alkohol ve všech jeho společenských rolích. 

 

Podpořit kampaň Suchej únor nám přišlo velmi přirozené,“ říká Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR, a dodává: „Vždyť kontroly na alkohol jsou v dopravních podnicích na denním pořádku, naši řidiči je podstupují namátkově nejen před zahájením směny, ale i v průběhu dne a edukace v této oblasti není nikdy dost.“

 

Suchej únor umožňuje účastníkům dát si na jeden měsíc od alkoholu odstup. Díky tomu mohou poznat, jak moc své pití ovládají a jak moc alkohol ovládá je. Z výsledku testů nezávislosti vytvořeném ve spolupráci s NUDZ (Národní ústav duševního zdraví), který v únoru 2020 vyplnilo přes 25 000 osob, vyplynulo ze vzorku 700 účastníků, že 4 měsíce po akci zvolní s pitím
přes 53 % účastníků Suchého února.

 

Spolupráci napříč republikou zastřešilo opět Sdružení dopravních podniků ČR. V letošním roce se do akce zapojily dopravní podniky v Brně, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci nebo Mostě a Litvínově. Dopravní podniky podpoří kampaň nejen
na sociálních sítích, na letácích ve svých vozech, ale například i v interních novinách.

 

Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci “Sucháče” se mohou již tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz. “Každý registrovaný účastník dostane naši knihu, která ho provede měsícem na suchu. Registrací lidé podpoří nejen kampaň, ale především další činnost nastupující neziskovky Suchej únor na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování,” doplňuje za organizátory Petr Freimann.